• ketperctori

World Domination Plan

Az ötlet kiindulási pontja a szemléletváltás. Mivel trénerként is dolgozom évek óta (lásd a másik honlapomat: www.beavatasialmok.hu), egy egészen más eszköztár is a rendelkezésemre áll, mint egy átlagos történelem tanár esetében.

Az egyik diákomnak születésnapja volt, és odajött hozzám a szünetben egy fejpánttal és köpennyel, hogy ő ma rossz akar lenni. Mivel kiemelkedően szorgalmas és eredményes diákról van szó, igencsak meglepődtem, és pár percben gyorsan átbeszéltem vele a dolgot. Le lehetett volna állítani azonnal, de akkor hol marad a tanulság? Ezért a következő ötletem támadt: annak érdekében, hogy elkerüljem, hogy a nap során valami miatt beírást szerezzen, inkább lefoglalom ezt a kreatív elmét. Ezért azt a feladatot adtam neki, hogy ha ma mindenképp rossz akar lenni, akkor ideje elkezdenie megszervezni a világhódítási tervét, vagyis gyűjtsön támogatókat. Megkérdeztem, szerinte hány aláírást tudna gyűjteni a nap végére egy A4-es lapra, ő húszat mondott. Én megegyeztem vele 50-ben, a szünetben szerkesztettem neki egy aláírandó "top secret" dokumentumot, kilátásba helyeztem némi hadizsákmányt is (csokoládé) és már indulhatott is a gyakorlat.

Osztályfőnöki engedélyt adtam neki, hogy a nap során mind a köpenyt, mind a fejpántot viselhesse, ami teljesen szembement az iskola szigorú házirendjével. Ezt követően szünetenként felügyeltem, hogyan halad a dolog. Ahogy sejtettem, az elején az osztály nagy része aláírta a lapot, és máris megvolt 20 ember. A neheze ez után következett. Hamar kialakult egy 3 fős stáb mellette, akik osztályról osztályra jártak, kampányoltak neki, és szedték az aláírásokat. A világhódító közben még magasabbra tört, simán átsétált a tanáriba, és még az igazgató aláírását is megszerezte. Nap végére bőven megvolt az 50 aláírás, ezért írtam neki a mellékelt lapon lévő üzenetet:


"Fogadd őszinte gratulációmat, hogy a World Domination Plan során valóban átlépted az 50 támogatót. Gondold végig, kik segítettek ebben, hogyan és miképp érted el. Ha a jövőben valamilyen ügyhöz támogatókra van szükséged, meríts inspirációt ebből a sikerből. Társaidat becsüld meg, és támogasd őket hasonló helyzetben. Nagy dolgokat fogunk még hallani rólad!

Így tovább,

Sir Magister Historiae

Budapest, 2021.10.04."


Vajon mit tanult ebből a diák? Véleményem szerint sokkal többet, mint bármilyen megdorgálásból vagy elfojtásból. Megtanult kiállni magáért, megtanult csapatot szervezni és motiválni, egy közös célért feladatokat felosztani egymás között. Megtanulta, hogy még akár az igazgatót is meg lehet szólítani és meg lehet győzni, és ami a legfontosabb, megtanulta, hogy kellő energiával és figyelemmel akár egy elérhetetlennek tűnő cél is megvalósítható.