A második ipari forradalommal kapcsolatos óráimon mindig nagyon hangsúlyos a repülés. Különösen fontosnak tartom, hogy a diákok a Wright fivérek 1903. december 17-i korszakváltó sikeres kísérletét megismerjék, ehhez ezt a videót szoktam levetíteni:
A repülés fejlődéstörténetéhez a kevésbé sikeres kísérletek is hozzátartoznak, íme a legjobb videó ebben a témában:
Maga a projekt pedig a Red Bull alapötletét követi, hogy mindenki szeret papírrepülőt hajtogatni :) Ehhez egy kis hangulati videó:
A Fly projekt pedig a következőképpen zajlik: a diákok egy hetet kapnak, hogy kikutassák a legjobb papírrepülő modellt és felkészüljenek. A verseny napján 7 perc áll rendelkezésükre, hogy elkészítsék a gépüket, aminek a lehető legmesszebb kell szállnia, jobb esetben az udvaron, esős időben a tesi teremben. A hangulat innentől már garantált, és szerintem kevés ennél fontosabb dolog van a történelem tanításában :)
Van az az eset, mikor a diákok ennyire beleélik magukat a dologba, és külön meglepetéssel készülnek az órára :)
A nap végére pedig már csak a jól megérdemelt pihenés, és a nagy kérdés marad, hogy vajon mit kezdjek a sok megörökölt prototípussal... :)
留言